Michał Sobociński poprowadzi grupę Sony Venice – wpływ technologii na nowoczesny język opowiadania w filmach fabularnych

Podczas Plenerów Film Spring Open 2019 operator Michał Sobociński poprowadzi grupę Sony Venice  – wpływ technologii na nowoczesny język opowiadania w filmach fabularnych, którą wspiera Partner technologiczny Sony. Uczestnicy pochylą się nad zagadnieniem „Praca kamery jako wizualny element rytmu, narracji i opowiadania historii w filmie. Możliwości i zalety kamery Sony Venice”.

Fot. Jarosław Sosiński

Michał Sobociński jest operatorem młodego pokolenia, absolwentem Szkoły Filmowej w Łodzi. Znalazł się na liście „Variety’s 2017 Artisans Impact Report” w grupie 69 twórców filmowych, których pracę należy koniecznie śledzić oraz na liście 12 najbardziej obiecujących operatorów obrazu według kultowego magazynu “American Cinematographer”. Członek PSC – Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych. Laureat nagrody Camerimage 2017 i nagrody im. Andrzeja Munka w 2014. Stał za kamerą przy ponad trzydziestu projektach fabularnych, serialach, filmach dokumentalnych i reklamowych w Polsce i za granicą, pracując m. in. na planie filmów: „Konwój”, „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”, „Belle epoque”, „Bogowie”, „Miasto 44”, „Carte Blanche”, „Pod mocnym Aniołem”, „Drogówka”, „Papusza”, „Miłość”, „1920 Bitwa Warszawska”, „Wenecja”, seriali: „Wataha” i „Bez tajemnic”, czy brytyjsko-francuskiej produkcji „The Tunnel”. Jest autorem zdjęć do filmów „Ojciec”, „Warsaw by night”, „Kamczatka”, serialu „Prawo Agaty” i dwóch filmów dokumentalnych.

Kamera Sony Venice.
Kamera Sony Venice. Materiały producenta.

Sony VENICE to kamera filmowa z przetwornikiem Full Frame, wbudowanym ośmiostopniowym filtrem ND i wyjątkową reprodukcją kolorów. Dzięki podwójnemu trybowi ISO (500 i 2500) oraz możliwości filmowania w dowolnym trybie i formacie z dowolnymi obiektywami (Super 35mm, Full Frame, Anamorphic) jest najbardziej wszechstronną kamerą pełno klatkową. Tryb HFR (60 kl./s w 6K FF i 120 kl./s w 4K) oraz system Rialto umożliwiający wyniesienie bloku sensora do 5,5m poza body daje nieograniczone możliwości twórcze.

Fot. Filip Błażejowski
Fot. Filip Błażejowski

Uczestnicy grupy będą także pracować na prototypie małego dźwigu Mini Bird – 12stopowego dźwigu firmy MovieBird, który będzie miał swoją premierą podczas Film Spring Open.

Partner grupy:

Udostępnij na:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Remember Me

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2020 Film Spring Open. Rysunki - prof. Maja Wolna