miejsce

Miejsce

Hotel Wolski Jodłowa 13, 30-251 Kraków

termin

Termin

12-21 października 2021

Laboratorium

audiowizualnej

przyszłości​

Co robimy?

Edukacja na Plenerach Film Spring Open skierowana jest szczególnie do tych, którzy chcą eksperymentować i szukać nowych formatów opowiadania, nowoczesnych rozwiązań językowych czy produkcyjnych i postprodukcyjnych.

  • Praca w grupach twórczych w formie wideokonferencji. Zarejestrowani w danej grupie Uczestnicy będą mogli konsultować i rozwijać swoje projekty w sesjach grupowych i indywidualnych.
  • Będzie można indywidualnie konsultować się z naszymi wykładowcami nie tylko w trakcie Plenerów, ale przez cały rok.
  • Wykłady „gwiazd” i wybitnych profesjonalistów. Na Plenery co roku zapraszamy wybitnych artystów i techników, których działania i sukcesy wytyczają przyszłą perspektywę rozwoju naszej branży.
  • Na koniec Plenerów odbędzie się wspólna projekcja zrealizowanych przez uczestników filmów, testów czy też internetowych programów.
  • Promujemy osiągnięcia naszych Uczestników. Będą oni mogli online pokazywać swoje własne projekty w ramach sekcji „DA SIĘ”.
  • Ponadto dzięki naszym Partnerom technologicznym planujemy zorganizowanie warsztatów sprzętowych, pokazów najnowszych sprzętów i rozwiązań w formie webinariów. Ponadto Nasi Partnerzy technologiczni – wypożyczalnie sprzętu audiowizualnego w różnych miastach Polski, obiecały bezpłatnie wypożyczać wybrany sprzęt i świadczyć swoje usługi naszym Uczestnikom by mogli zapoznawać się z jego działaniem, a także realizować wybrane przez Opiekunów grup projekty.

październik 2021

pon. wt. śr. czw. pt. sob. niedz.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  • rozmowy o scenariuszu z autorem opowiadania Łukaszem Orbitowskim, praca z aktorem nad rolą
  • Wykład inauguracyjny - Sławomir Idziak | Opening Lecture - Sławomir Idziak
  • Promuj siebie i swoje projekty. Telewizja FSO - Magdalena Miśka Jackowska / Promote yourself and your projects. FSO TV - Magdalena Miśka Jackowska
  • Prezentacja i zapisy do grup dedykowanych: / Presentation and sign-up to Creative Groups
  • Projekcja filmu pt.: "Nadejdą lepsze czasy" - reż. Hanna Polak / Screening of the movie "Something Better to Come" - dir. Hanna Polak
13
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • Spotkanie z twórcą filmów dokumentalnych - nominowaną do Oscara reż. Hanną Polak /Meeting with documentary filmmaker - Oscar nominee Hanna Polak
  • Podstawy charakteryzacji czyli jak radzić sobie na planie w trudnych sytuacjach gdy nie mamy doświadczonego charakteryzatora. - Marian Folga, Wiktoria Wędzicha / The basics of make-up or how to deal with difficult situations on set when you don't have an experienced make-up artist. - Marian Folga, Wiktoria Wędzicha
  • Jak bohaterka/ bohater wpływa na formę filmową - reż. Agnieszka Smoczyńska/ How the heroine/the hero affects the film form - director Agnieszka Smoczyńska
  • Kot w stroju rekina na Roombie - o post-reklamie, ekonomii uwagi i ciągłym szukaniu nowych mediów. - Jan Cieślar/ A cat in a shark costume on a Roomba - about post-advertising, the attention economy and the constant search for new media. - Jan Cieślar
  • Dramaturgia wizualna na podstawie filmu "Trzy kolory. Niebieski" - Sławomir Idziak (DOP) / Visual drama based on the film "Three Colors. Blue" - Slawomir Idziak (DOP)
  • Projekcja filmu pt.: "Piosenki o miłości" reż. Tomasz Habowski / Film projection: "Songs about love" dir. by Tomasz Habowski
  • Show us your films! Everyday night screenings of participants' films / The best of FSO - Stasiu’s selection.
14
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • Metodologie pracy nad scenariuszem filmowym - reż. Jagoda Szelc / Methodologies of work on a film script - dir. by Jagoda Szelc
  • Warsztaty z kamerą Sony Venice, prowadzenie: asystent operatora Jerzy Rudziński / Workshops with Sony Venice camera led by: DOP assistant Jerzy Rudziński, room F, floor -1
  • Rola technologii AR i VR w pandemii na przykładach produkcji CinematicVR. - Konrad Ziaja / The role of AR and VR technologies during the pandemic with examples of CinematicVR productions. - Konrad Ziaja
  • Spotkanie z twórcami filmu pt.: "Piosenki o miłości" - reż. Tomaszem Habowskim i Martą Szarzyńską (producentką) / Meeting with the makers of the film "Songs about Love" - directed by Tomasz Habowski and Marta Szarzyńska (producer)
  • Jak zadebiutować i odnieść sukces w zawodzie producenta - Aneta Hickinbotham / How to start and succeed as a producer - Aneta Hickinbotham
  • Warsztat otwarty Grupy gier komputerowych - PRZESUNIĘTY na 17.10! / Video Games Group open workshop - postponed 17.10!
  • Warsztat otwarty w ramach Grupy twórczej Youtuberów - Dominik Szarek / Open workshop as part of the Youtubers Creative Group - Dominik Szarek
  • Projekcja filmu pt.: "Miłość w czasach gospodarki opartej na węglu" - reż. Tomasz Siwiński / Film screening: "Love in times of coal-based economies" - dir. by Tomasz Siwiński
  • Show us your films! Everyday night screenings of participants' films.
15
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • DZIŚ ROZPOCZYNAMY TRZYDNIOWY HACKATHON DLA WAWELU. TODAY WE START A THREE-DAY HACKATHON FOR WAWEL
  • Rozpoczęcie Film Spring Open Hackathon dla Wawelu - Konrad Ziaja / Launch of Film Spring Open Hackathon for Wawel - Konrad Ziaja
  • Warsztat otwarty z małym dźwigiem Movie Bird MB 12 VertiCrane i głowicą Elit w ramach grupy Arri filmu kryminalnego - przy udziale znanego na świecie focus pullera - Henryka Jedynaka. Prowadzenie Martin Demmer. / Open workshop with Movie Bird MB 12 VertiCrane small crane and Elit head in the framework of the Arri crime film group - with the participation of the world famous focus puller - Henryk Jedynak. Conducted by Martin Demmer.
  • Projekcja filmu zrealizowanego za pomocą telefonu pt.: "Lila" i spotkanie z twórcami - reż. Kacprem Światalskim i Dominiką Trybulską / Screening of a film made with the use of a mobile phone, "Lila", and meeting with the filmmakers - Kacper Światalski and Dominika Trybulska
  • Camera car - rozwiązanie dla produkcji z małymi budżetami - Damian Gradek (Wavyrental) / Camera car - a solution for productions with small budgets - Damian Gradek (Wavyrental)
  • WYKŁAD ODWOŁANY!!! Pact ze sobą i światem - remedium na wymagające czasy - dr Jacek Santorski / LECTURE CANCELLED!!! A pact with yourself and the world - a remedy for challenging times - Dr Jacek Santorski
  • Canon EOS Cinema, kamery reporterskie, aparaty serii EOS R – jak dobrać najlepsze ustawienia kamery do pracy jednoosobowej. - Robert Woźniak (Canon Polska) / Canon EOS Cinema, reportage cameras, EOS R series cameras - how to choose the best camera settings for a one-man job. - Robert Woźniak (Canon Poland)
  • Pokaz głowicy Elit zamontowanej na samochodzie - Jakub Jakubczyk (UAV Robotics) / Demonstration of Elit head mounted on a car - Jakub Jakubczyk (UAV Robotics)
  • Proces produkcji malarskiej animacji : "Miłość w czasach gospodarki opartej na węglu" - case study - reż. Tomasz Siwiński / Production process of animation painting: "Love in times of coal economy" - case study - by Tomasz Siwiński
  • Sposoby korzystania z zasobów. Praktyczna wiedza przy kręceniu filmów - Sara Dobrzańska - Legalna Kultura / Ways of using resources. Practical knowledge in filmmaking. - Sara Dobrzańska - Legal Culture
  • Warsztaty - przenośne studio telewizyjne - Dariusz Grudzień (LiveU)
  • Projekcja filmu pt.: "Najmro. Kocha, kradnie, szanuje" - reż. Mateusz Rakowicz / Film projection: "Najmro. Loves, steals, respects" - dir. by Mateusz Rakowicz
  • Show us your films! Everyday night screenings of participants' films.
16
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • DRUGI DZIEŃ HACKATHONU DLA WAWELU. / SECOND DAY OF THE HACKATHON FOR WAWEL
  • Zastosowanie kamery Sony Venice w kinie niskobudżetowym i niezależnym. Praca w niskich poziomach światła. - reż. Marcin Koszałka (DOP) oraz warsztat otwarty w ramach grupy Sony Venice z kamerą i małym dźwigiem Movie Bird MB 12 VertiCrane oraz głowicą Elit. / Using the Sony Venice camera in low-budget and independent cinema. Working in low light levels. - dir. Marcin Koszałka (DOP) and open workshop within the Sony Venice group with a camera and a small crane Movie Bird MB 12 VertiCrane and Elit head.
  • Światło - gdzie film łączy się z fotografią – oświetlenie małych planów - Michał Warda Ambasador Nanlite (Focus Nordic) / Light - where film meets photography - lighting small sets - Michał Warda Nanlite Ambassador (Focus Nordic)
  • Od storyboardingu do reżyserii. Filmowa droga Mateusza Rakowicza - reżysera, scenarzysty, rysownika, na przykładzie case study filmu pt.: "Najmro. Kocha, kradnie, szanuje". / From storyboarding to directing. The film path of Mateusz Rakowicz - director, scriptwriter, The case study of the film "Najmro. Loves, steals, respects".
  • Film wolumetryczny. Nowy nośnik danych, nowy język - Martn Demmer / Volumetric film. A new medium, a new language - Martn Demmer
  • Projekcja filmu pt.: "Film Balkonowy"- reż. Paweł Łoziński / Film projection: "Balcony Film" - dir. by Paweł Łoziński
  • Show us your films! Everyday night screenings of participants' films.
17
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • OSTATNI DZIEŃ HACKATHONU DLA WAWELU / LAST DAY OF THE HACKATHON FOR WAWEL. Jury: Marta Graczyńska, Pełnomocnik Dyrektora ds. Działalności Edukacyjnej, Konrad Ziaja, Sławomir Idziak.
  • Horyzont rozwoju sztucznej inteligencji - prof. ALK dr hab. Aleksandra Przegalińska / Artificial intelligence development perspectives - Prof. Aleksandra Przegalińska, Kozminski University
  • Kariera filmowca w branży CGI. - Jakub Ben (RealTime Warriors) / A career as a filmmaker in the CGI industry. - James Ben (RealTime Warriors)
  • Warsztat otwarty w ramach grupy twórczej filmu reklamowego - Jan Cieślar / Open workshop within the creative group of advertising film - Jan Cieślar
  • Spotkanie z twórcą filmu pt. "Film Balkonowy" - rozmowa o filmie dokumentalnym - reż. Paweł Łoziński / Meeting with the maker of "Balcony Film" - talk about a documentary film - directed by Paweł Łoziński
  • Filmowanie przyrody: ciężka praca czy zabawa w Indian? - Artur Homan / Filming nature: hard work or playing Indian? - Artur Homan
  • Kiedy naprawdę warto zrobić teledysk. Wszystko co powinien wiedzieć twórca. - reż. Konrad Aksinowicz / When is it really worth making a music video. Everything a creator should know. - director Konrad Aksinowicz
  • Zakończenie Hackathonu Jury: Marta Graczyńska, Pełnomocnik Dyrektora ds. Działalności Edukacyjnej, Konrad Ziaja, Sławomir Idziak / Closing of the Hackathon Jury: Marta Graczyńska, Pełnomocnik Dyrektora ds. Działalności Edukacyjnej, Konrad Ziaja, Sławomir Idziak | editing room
  • Projekcja filmu pt.: "Kobieta w nocy" reż. Rafał Kapeliński, zdjęcia Marcin Koszałka (DOP) / Film projection: "A Woman at Night" dir. by Rafał Kapeliński, cinematography Marcin Koszałka (DOP)
  • Show us your films! Everyday night screenings of participants' films.
18
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • Warsztat otwarty w ramach Grupy twórczej animacji - Tomasz Siwiński / Open workshop within the Creative Animation Group - Tomasz Siwiński
  • Spotkanie z twórcami filmu "Kobieta w nocy" - reż. Rafałem Kapelińskim i Marcinem Koszałką (DOP) / Meeting with the makers of the film 'Woman at Night' - dir. Rafał Kapeliński and Marcin Koszałka (DOP)
  • Finansowanie produkcji filmowej: utarte ścieżki oraz nowe rozwiązania - Stanisław Zaborowski (kierownik produkcji, producent kreatywny. KIPA Młodych) / Financing film production: established paths and new solutions - Stanisław Zaborowski (production manager, creative producer. KIPA Młodych) / Financing film production: established paths and new solutions - Stanisław Zaborowski (production manager, creative producer. KIPA Młodych)
  • Green Film Open - 3 edycja. Panel dyskusyjny o zielonej produkcji. Panel dyskusyjny online: przedstawiciele projektu "Green Screen" Tim Wagendorp - (Flandryjski Fundusz Audiowizualny - Belgia), Zuzana Bieliková - (Słowacka Komisja Filmowa), Luz Molina (Promálaga - Hiszpania) oraz międzynarodowy ekspert Niels Maier Maier Bros. GmbH, Anna Krupiarz (Krakow Film Commission), Stanisław Zaborowski (producent), reż. Florent Pallares, Sławomir Idziak. Prowadzenie Magdalena Miśka Jackowska / Green Film Open - 3rd edition. Panel discussion on green production. Online discussion panel: representatives of the "Green Screen" project - Tim Wagendorp (Flanders Audiovisual Fund - Belgium), Zuzana Bieliková (Slovak Film Commission - Slovak), Luz Molina (Promálaga - Spain) and Niels Maier Maier Bros GmbH, Anna Krupiarz (Krakow Film Commission), Stanislaw Zaborowski (producer), dir. Florent Pallares, Sławomir Idziak.
  • VFX i animowana animacja w After Effects i Cinema 4D — Robert Hranitzky / VFX & Motion Graphics with After Effects and Cinema 4D - Robert Hranitzky
  • Dyskusja o dźwięku z użyciem sprzętu - praktyczno-teoretyczny warsztat z Cyfrowe.pl/ Discussing sound with equipment - a practical and theoretical workshop with Cyfrowe.pl
  • Warsztaty z animacji Cinema 4D - Robert Hranitzky / Workshop on Cinema 4D Animation - Robert Hranitzky
  • Projekcja filmu: "Zabij to i wyjedź z tego miasta" reż. Mariusz Wilczynski / Screening: "Kill it and leave this town" dir. by Mariusz Wilczyński
  • Projekcja filmu w ramach cyklu Da się: "Rdza" - reż. Rafał Małecki / Screenings of participants' films within "You can do it" series: "Rust" - dir Rafał Małecki
  • Show us your films! Everyday night screenings of participants' films.
19
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • Compo czary-mary i niewidzialne VFXy czyli efekty wizualne w KAŻDYM Twoim Filmie - warsztat otwarty w ramach Grupy twórczej wizualnych efektów w programie NUKE - Agata Nawrocka / Compo magic-mary and invisible VFX or visual effects in EVERYTHING in your film - open workshop in the framework of the Visual Effects Creative Group in NUKE - Agata Nawrocka
  • Spotkanie z twórcą filmu "Zabij to i wyjedź z tego miasta" reż. Mariuszem Wilczyńskim / /Meeting with the maker of the film "Kill it and leave this town" Mariusz Wilczyński
  • Kolorkorekcja materiału filmowego z Sony Venice - Glen Castinho (VFX kolorkorekcja barwna) / Colour grading of footage from Sony Venice - Glen Castinho (VFX colour grading)
  • Skąd wziąć muzykę do mojego filmu? O sposobach na ilustrację muzyczną za małe lub bardzo małe pieniądze” - Magdalena Miśka Jackowska / Where to get music for my film? About ways of musical illustration for little or very little money" - Magdalena Miśka Jackowska
  • Projekcja filmu pt.: "Powrót do Legolandu" - Konrad Aksinowicz / Screening: "Return to Legoland" - Konrad Aksinowicz
  • Show us your films! Everyday night screenings of participants' films.
20
  • Codzienna praca grupach twórczych / Daily work in other creative groups
  • Estetyka kadru - warsztat z obiektywami Sigma - w ramach grupy twórczej OFFmaster - Wiktor Obrok / Aesthetics of the frame - workshop with Sigma lenses - within the OFFmaster creative group - Wiktor Obrok
  • Spotkanie z Twórcą filmu pt.: "Powrót do Legolandu" reżyserem Konradem Aksinowiczem / Meeting with the creator of the film "Return to Legoland", director Konrad Aksinowicz
  • Czy twórcy potrzebują ego? O 6 filarach poczucia własnej wartości i o tym, dlaczego nie tworzymy tak dobrych filmów, jak moglibyśmy. - Konrad Kruczkowski (blog Halo Ziemia) / Do filmmakers need an ego? About the 6 pillars of self-esteem and why we don't make as good movies as we could. - Konrad Kruczkowski (Halo Earth blog)
  • Projekcja filmów uczestników, które powstały podczas Plenerów Film Spring Open 2021 / Screening of Participants films made during the Film Spring Open Workshop 2021
21
  • Ostatnie konsultacje, poprawki projektów po finalnej projekcji. Oddawanie sprzetu i zamknięcie infrastruktury produkcyjnej i posprodukcyjnej do godziny 17:00 / Last consultations, corrections of projects after the final projection. Returning of equipment and closing production and post-production infrastructure by 5pm
  • Wykład zamykający - Sławomir Idziak / Closing Lecture - Sławomir Idziak
22
23
24
  • Warsztat otwarty w ramach Grupy twórczej gier komputerowych - Marcin Kunach / Open workshop as part of the Video Games Creative Group - Marcin Kunach
25
26
27
28
29
30
31

Plenery Film Spring Open 2021

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA. Program Edukacja artystyczna 2021. Wartość dofinansowania 119000zł.

Współfinansowanie:

Współorganizatorzy:

Partnerzy:

Partnerzy technologiczni:

Partnerzy organizacyjni:

Patroni redakcyjni:

Patroni medialni:

Film Spring Open Hackathon dla Wawelu

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

Partner:

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2020 Film Spring Open. Rysunki - prof. Maja Wolna